mandag den 26. november 2012

Baby-fri Jubi


Altså meget lidt baby-fri, men lige som det skulle være. Fredag aften havde vi besøg af min far som kom til vegetar middag da han godt kunne bruge lidt inspiration til retter uden kød. Det blev til en lækker Quorn lasagne med gulerødder, hvidkål og auberginer i stedet for plader - et kæmpe hit. Min far så sit snit til tiltuske sig noget hyggetid med Villa. Aftalen blev at hvis vi ville have passet Villa i weekenden kunne vi komme og aflevere hende og få penge til at tage i biografen!! Skide god idé, det er ok med bedsteforældre som rent faktisk gerne vil betale for at få lov til at passe ens barn! Det skal lige siges at Villa ikke har været passet så meget før.
Benjamin og jeg spiste pizza og tog i biografen for at se The Intouchables. Det var så fantastisk at træde ind i Empire til ægte biografstemning og duft af popcorn, som jeg dog ikke er så vild med. Jeg vil hellere have slik eller nødder! Vi kom ind i salen lige til tiden og havde fået pladser på sofarækken hvor man kan sidde og være helt tætte under filmen. Det var simpelthen så dejligt at være ude som kærester og for en gangs skyld nyde at det bare var os to. Jeg var vild med aftenen, vild med min kæreste og vild med filmen! Så tak til min søde far for at passe den lille pige for en stund. Pasningen havde været helt skøn og de to havde også hygget gevaldigt. Vi glæder os allerede til næste date! 
I dag har det så bare være Villa og jeg næsten alene i verden. Vi har leget hjemme, danset og været på legeplads. Villa er verdens sjoveste lille pige som elsker at lege fangeleg, bide sin mor i fingrene, sidde på skuldrene af sin far og at blive svinget helt vildt. En dag vil jeg fortælle om den gang hun kom til verden og vendte om på alt hvad jeg før havde kendt. Den dag hvor jeg fandt ud af at man kan elske et menneske på en så betingelsesløs og voldsom måde at alt i verden pludselig bliver meget smukkere, gladere, sjovere, farligere og slet ikke til at holde styr på. Jeg elsker hvert et smil, blik og kærtegn det lille menneskebarn giver mig, men så er hun også den der for tiden kan frustrere mig aller mest når hun skriger og hviner og bakser med hele sin lille krop fordi hun ikke vil sove når det bliver aften. Jeg gør hvad jeg kan for at bevare roen, men det sker at tålmodigheden slipper op og jeg må assisteres et par minutter før jeg igen kan komme ind og kramme hende og jeg mærker at hendes krop bliver rolig og søvnig. Lille Hyl er hendes tilnavn og i kan jo nok regne ud hvorfor - og hun er verdens bedste Lille Hyl! Lidt stemning fra i dag!


En dejlig aften til alle derude <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar