fredag den 21. december 2012

Mine tyndfede dage

Jeg kan pt godt have mig selv grundigt mistænkt for at være tyndfed - og det er altså ikke helt et hit. Efter min fødsel er graviditetskiloene raslet af mig igen med den amning det har medført. Det er jo også dejligt nok ikke at døje med en masse ekstra kilo, men det er jo i grunden lidt farligt at man kan spise hvad man vil? Jeg spiser i hvert fald en hel masse chokolade (dog mørk) og så kan jeg godt lide at lave kage. Tit. Derudover elsker jeg fløde som jeg mener kan bruges i/på næsten alt. Jeg bliver ikke (så) tyk af det, så det er ikke problemet, men jeg er derimod blevet verdens slappeste menneske der elsker fløde. Inden længe må det være tid at starte op med fitness igen (som om jeg får tid) så der igen kan komme antydninger af noget der ligner og fungerer som muskler på min krop. Jeg ved jo man bliver glad af det, jeg synes bare det er lidt besværligt at komme afsted når nu der er en baby der skal passes hele tiden. Jeg er ikke sikker på at hun er med på idéen med bare lige at passe sig selv nogle timer, selvom hendes mor trænger til noget alenetid - eller bare tid uden en baby! Er det ondt? Jeg tror det ikke, det vælger jeg i hvert fald ikke at synes. Jeg kan huske at jeg da jeg var gravid engang sagde at jeg glædede mig til at der bare var en at være sammen med hele tiden :) Min mor og moster grinede og fortalte at det skulle jeg nok få! Det gjorde jeg, og nu forstår jeg (det gjorde jeg også før, men bare ikke sådan rigtigt - som når man mærker det) at man til tider kan blive en smule sindssyg når man (næsten) aldrig er alene. Heldigvis har det taget mig længe at komme hertil, for nu er min baby jo så stor at det går fint at overlade hende til sine bedsteforældre for en stund så man selv kan lade op og få overskuddet igen. Det er på den anden side også rigtig rart at finde ud af at man stadig er sig selv efter at man har fået et barn. Godt nok på en helt anden måde hvor der altid vil være et lille barn som er det vigtigste, men jeg er stadig mig selv i den forstand at jeg stadig har lyst til de ting jeg gjorde før. At være sammen med mine venner, min kæreste eller at tage i byen - helt alene. Eller ikke helt alene, men uden min baby :) Det er dejligt at muligheden for det er der en gang imellem så man kan blive ved med at elske sin baby, sig selv, sin kæreste og sine venner! Det var bare lige det jeg havde i tankerne og mens barnet triller rundt i mosen, eller snarere triller rundt i sin barnevogn omkring mosen, var der lige tid til at nedfælde nogle af disse. Nu skal jeg ud i mit køkken og forberede quorn lasagne, gløgg og æbleskiver til lidt familie som kommer senere.






























Glad og god 21. december! Jeg er glad for at jorden ikke gik under *

Ingen kommentarer:

Send en kommentar