søndag den 30. december 2012

Godt Nytår

Jeg vil bare lige stikke hovedet ind (egentlig klimter jeg jo bare fingrene på tasterne) og ønske alle et rigtig godt nytår. Selv har jeg altid været svært glad for denne festlige aften, og har ikke oplevet at det har været en dårlig fest fordi ens forventninger har været alt for høje som jeg kender mange der synes. Nytårsaften er dog ikke længere lig med vild fest og ballade da det nu er lidt mere børnevenligt. I år skal jeg fejre aftenen med nogle vennepar som bor i et skønt hus i nordvest og vi bliver vist 10 voksne og 6 børn. Fordi det ikke bliver en helnats-forestilling starter vi tidligt med brunch så vi stille og roligt kan gå og hygge hele dagen mens børnene kan lege lidt sammen. Så meget man nu kan det når man er 10 måneder gammel. 
For mit vedkommende har det sidste år på flere måder været specielt, smukt, nyt og sørgeligt. Jeg har været på barsel stort set hele året og har derfor haft en masse tid med mig selv, lange gåture og mange tanker. Jeg er blevet mor og har lært mig selv at kende på en ny måde som vist både er et produkt af den nye rolle jeg befinder mig i og det liv jeg nu lever som på mange måder er anderledes end det før har været, og alligevel så meget det samme. Det aller største er selvfølgelig at jeg har lært en lille fantastisk pige at kende, Villa, som er min pige. Hun er den sjoveste lille skabning som smiler skævt når man pjatter med hende, griner på sin egen lille hakkede måde når hendes far er sjov, skriger hvis der er noget hun ikke vil, elsker at mase og putte sig ind i mine arme og er sådan set bare helt vildt sød og sjov. Jeg glæder mig til at lære hende endnu bedre at kende i det nye år. 
Det nye år byder også på en masse uddannelse, både den vante på RUC og noget som er helt nyt for mig når jeg skal være fødselsforberedelsesinstuktør i Smertefri Fødsel :) Jeg synes det er spændende og jeg glæder mig til at udforske mit 2013 sammen med mine venner og familie. For nu må det blot være et kæmpe stort tak for det sidste år som er gået - tak til alle som har været en del af det, de nye venner jeg har fået og alle de oplevelser jeg har haft!

Godt Nytår alle folk!

1 kommentar: